top of page

FAQ

Nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna:

  • Se en video om hur det går till att hyra Betty Booth
    https://www.youtube.com/watch?v=y1VM0PtR1qE
  • Hur bokar man Betty Booth?
    All bokning sker via hemsidan, klicka på "boka nu" i menyn, och välj stad för att komma till rätt Bokningssystem.
  • Hur mycket kostar det att hyra fotobåset?
    Priset för att hyra fotobåset varierar beroende på vilket paket du väljer samt om du bokar Betty Booth eller Betty Light. Vi har olika paket För Betty Booth, som Budgetpaketet, Standardpaketet och Helgpaketet bland annat. Varje paket har olika tillägg som du kan välja mellan. Priserna kan variera beroende på tillgången på våra maskiner, efterfrågan på det valda datumet och även tiden på året och veckodag. Vi försöker alltid erbjuda konkurrenskraftiga priser för våra kunder. Vårt billigaste paket för Betty Booth är Budgetpaketet som kostar 2800 kr. Vill du istället hyra Betty Light ligger priset på 1700 kr.
  • Hur många timmar får man ha fotobåset?
    Ifall du valt att hämta maskinen själv i vårt lager, så får du som standard hämta maskinen från kl 13:00 på bokningsdagen, och lämna tillbaka maskinen senast 11:00 dagen efter. Vi erbjuder däremot tillägg för att få hämta Betty booth tidigare, eller lämna maskinen senare ifall det blir stressigt. Tillägget “hämta tidigare” innebär att ni istället får hämta upp maskinen från dagen innan er bokning, kl 13.00. Tilläget “sen återlämning” innebär att ni får lämna tillbaka Betty Booth senast kl 19:00 dagen efter ert event, istället för kl 11:00. För transport är leveranstiden någon gång mellan kl 09.00 - 14.00 på eventdagen och samma tid dagen efter. Men vi erbjuder även tillägg för mer precisa leverans- och upphämtningstider.
  • Kan man reservera Betty Booth?
    Tyvärr har vi inte möjlighet att reservera maskiner åt kunder, då vi handskas med hundratals kunder i månaden.
  • När måste man senast boka?
    Våra fotoautomater är mycket populära, vilket ofta innebär att vi är fullbokade, speciellt på populära datum. Av den anledningen rekommenderar vi att ni gör er bokning så tidigt som möjligt. Helger under sommaren är oftast fullbokade över 3 månader i förväg.
  • Hur många bilder skriver fotobåset ut?
    Fotobåset är laddat med 800 fotoremsor, vilket motsvarar 400 användningar. Varje användning ger 2 fotoremsor (2 identiska remsor) Det är ovanligt att lyckas ta slut på alla fotoremsor under en kväll.
  • Räcker 800 fotoremsor?
    Ja, 800 fotoremsor räcker i princip alltid till ett event. Väldigt få lyckas ta slut på alla fotoremsor på en kväll. Ifall ni ska ha ett jättestort event, t.ex. en mässa så kan ni alltid köpa till en extra fotorulle när ni gör er beställning.
  • Räcker 800 fotoremsor för ett event eller bröllop på mer än 250 personer?
    Det är svårt att säga exakt hur många fotoremsor som kommer behövas för ett event eftersom det beror på många faktorer, såsom hur lång tid maskinen används och hur många personer som använder den. Det är vanligtvis mycket svårare att ta slut på fotoremsorna under ett event än man tror. Vanligtvis ska 800 fotoremsor räcka för ett stort event.
  • Vad är skillnaden mellan Budget-, Standard- och Helg-paketet?
    Budgetpaketet inkluderar endast vår photo booth fulladdad med 800 fotoremsor. Det ingår alltså ingen logga/text på remsorna, Bildgalleri Online eller annat. Men självklart går det att lägga till olika tillägg, så som “Logga” eller “Bildgalleri Online”. Standardpaketet är precis som Budgetpaketet men inkluderar er personliga logga/design på fotoremsorna, det inkluderar även att personen som bokat maskinen får bilderna digitalt, via en länk, några dagar efter ert event, samt fotorekvisita. Helgpaketet inkluderar allting som Standardpaketet inkluderar men du får även ha maskinen hela helgen. I Helgpaketet får man hämta maskinen från fredag kl 13:00. Och lämna tillbaka senast 11:00 på måndag. Perfekt för er som inte vill stressa med hämning/lämningstider.
  • Hur stort är fotobåset? Hur stor plats tar fotobåset?
    Färdigmonterad Betty Booth utnyttjar en golvyta på ca 1,2 m x 1,2 m. Höjden är ca 150 cm. Själva fotoautomaten är 46 cm bred x 27 cm hög x 36 cm djup. Alltså utan stativ. Stativet är ca 120 cm högt ihopvikt, och väger endast 2,5 kg Transportlådan för våra fotobås har yttermått: 62 x 48 x 34 cm. Ungefär som en resväska. Transportlådan har hjul och går enkelt att rulla. Den får plats i alla normala personbilar. Med maskinen nedpackad väger transportlådan ca 35 kg. Det kräver endast en person för att hämta maskinen.
  • Vilken storlek är det på fotoremsan?
    Betty Booth skriver ut klassiska fotoremsor som är 5cm breda och 15cm hög.
  • Hur skickar vi loggan till er?
    Efter bokningen kommer ni att få ett mail med instruktioner för att skicka loggan till oss. Var noga med att följa instruktionerna och skicka loggan så fort som möjligt till oss genom att svara på mailet. Ni mailar alltså er logga till oss, eller väljer en utav våra mallar, därefter återkommer vi med en såkallad “mock-up”, där ni ser hur remsan ungefär kommer se ut.
  • Vad menas med logga på fotoremsan?
    Våra maskiner skriver ut klassiska fotoremsor, 15cm höga - 5cm breda. Längst ned på varje remsa finns det utrymme för att lägga in er egna design. För företag innebär detta oftast en företagslogga eller ett budskap. För privatpersoner innebär det oftast Namn + datum. Tex “Erikas & Simon - 2023.01.01”. Det går även att designa hela bakgrunden på remsan, med tex en specifik färg eller mönster. Efter bokningen kommer ni att få ett mail med instruktioner för att skicka loggan till oss. Var noga med att följa instruktionerna och skicka in loggan snarast möjligt till oss genom att svara på mailet.
  • Logga? Vilken storlek, vilket format osv?
    Efter bokningen kommer ni att få ett mail med instruktioner för att skicka loggan till oss. Var noga med att följa instruktionerna och skicka in loggan så fort som möjligt till oss genom att svara på mailet. Loggan behöver vara i PDF, EPS eller PNG med Genomskinlig bakgrund. Loggan behöver vara minst 400px bred och undvik för små texter. Loggan hamnar på en yta som är 4 cm bred och 2 cm hög, så undvik höga loggor. När vi fått loggan återkommer vi med en såkallad “mock-up”, där ni ser hur remsan ungefär kommer se ut.
  • Vad menas med Brand the Screen?
    Betty Booths fotoautomater har en stor touch screen på fronten, denna kan du designa med er egna logga/design/budskap. T.ex. sätta Cancerfondens logga på hela skärmen.
  • Ingår fotorekvisita?
    Fotorekvisita ingår i alla fotobåspaket förutom "Budgetpaketet", där kan detta läggas till för 149 kr. Se bild på vad som ingår i rekvisitan:
  • Vad menas med Bildgalleri Online?
    Du som bokat Betty Booth får ett mail några dagar efter ert event, med en länk till samtliga bilder som togs, fast digitalt. Vi raderar bilderna från galleriet efter 7 dagar. Så det är viktigt att ni laddar ner bilderna direkt när ni får länken.
  • Hur lång är strömsladden till Betty?
    Strömsladden är cirka 2,8 meter lång.
  • Hur länge har ni öppet?
    Lagret är öppet mellan kl 08.00 - 21.00 varje dag, även söndagar, året runt. Telefontider för kundtjänst är från kl 10.00 - 18.00 måndag till fredag, och från kl 10.00 - 14.00 på lördagar. Vår jour är öppen från kl 08.00 - 21.00 varje dag.
  • Vilka tider gäller?
    Ifall du valt att hämta maskinen själv i vårt lager, så får du som standard hämta maskinen från kl 13:00 på bokningsdagen, och lämna tillbaka maskinen senast 11:00 dagen efter. Vi erbjuder däremot tillägg för att få hämta fotobåset tidigare, eller lämna maskinen senare ifall det blir stressigt. Tillägget “Hämta Tidigare” innebär att ni istället får hämta upp maskinen från dagen innan er bokning, kl 13.00. Tilläget “Sen Återlämning” innebär att ni får lämna tillbaka Betty Booth senast kl 19:00 dagen efter ert event, istället för kl 11:00. Vårt lager har öppet alla dagar om året, 07:00 - 21:00.
  • Kan vi hämta tidigare eller lämna senare?
    Ja. Ifall du valt att hämta maskinen själv i vårt lager, så får du som standard hämta maskinen från kl 13:00 på bokningsdagen, och lämna tillbaka maskinen senast 11:00 dagen efter. Vi erbjuder däremot tillägg för att få hämta fotobåset tidigare, eller lämna maskinen senare ifall det blir stressigt. Tillägget “Hämta Tidigare” innebär att ni istället får hämta upp maskinen från dagen innan er bokning, kl 13.00. Tilläget “Sen Återlämning” innebär att ni får lämna tillbaka Betty Booth senast kl 19:00 dagen efter ert event, istället för kl 11:00. Vårt lager har öppet alla dagar om året, 07:00 - 21:00. Tyvärr kan vi inte bjuda på tidigare hämtning eller senare återlämning än våra fastställda tider, eftersom våra tider är fastställda för att våra tekniker ska ha tillräckligt med tid för att förbereda och kontrollera fotobåsen innan de ska iväg till nästa kund. Även om det är en 30 minuter tidigare så kan vi tyvärr inte bjuda på det, då det redan är tight med tid för teknikerna.
  • Kan man hämta/lämna på röda dagar?
    Ja, vi har öppet alla dagar. Det är samma upphämtnings- och återlämningstider som gäller även på röda dagar.
  • När kommer transporten?
    Transporten av fotobåset sker någon gång mellan kl 09.00 - 14.00 på eventdagen och samma tid för upphämtning dagen efter. Montering ingår ej om ni inte valt till det, men det är enkelt att montera upp och tar endast nån minut. (inga verktyg krävs). Behöver ni mer specifika tider? Då kan ni välja att lägga till tillägget "Leverans & Upphämtning inom 1h" för 999 kr och kan då välja en specifik leverans-/upphämtningstid (t.ex. 13.00 - 14.00).
  • Kan ni leverera till en annan stad?
    Ja! Vårt "Hela Sverige-Paket" är perfekt för dig som bor utanför våra vanliga leveransområden. Vi skickar fotobåset via posten, så att det anländer dagen innan ert evenemang. När evenemanget är över skickar du tillbaka fotobåset under nästkommande vardag. Leverans- och upphämtningstider: 08:00 - 17:00.
  • Jag har bokat Hela Sverige-Paketet, hör ni av er en stund innan båset levereras?
    Leveransen sköts av en fristående budfirma och de har en hel del leveranser varje dag. Det gör att de inte riktigt har möjlighet att höra av sig i förväg. Vi vet att det är lite av en bummer, men vi hoppas att ni har överseende med detta.
  • När måste man betala?
    Vi tar betalt vid bokningstillfället. Vi handskas med hundratals bokningar varje månad, och har därför tyvärr inte den administrativa möjligheten att hålla koll på vilka som betalat. Av den anledningen tar vi betalt direkt både vid kortbetalning och faktura.
  • Varför måste man betala vid bokningstillfället?
    Vi handskas med hundratals bokningar varje månad, och har därför tyvärr inte den administrativa möjligheten att hålla koll på vilka som betalat. Av den anledningen tar vi betalt vid bokningstillfället.
  • Vad har ni för avbokningsvillkor?
    Om du önskar boka om till en annan dag finns det möjlighet att göra det utan extra kostnad för ombokning, förutsatt att den nya dagen är tillgänglig, att priset är samma eller mindre och att avbokningen sker minst 1 dag innan ursprunglig avhämtnings-/leveransdag. Om den nya bokade dagen har högre hyresbelopp än det tidigare bokade datumet, kan en extra avgift debiteras för mellanskillnaden. Om du avbokar er bokning 31 eller fler dagar före avtalad avhämtnings-/leveransdag, debiterar vi en avbeställningsavgift på 25% av hyresbeloppet, oavsett om betalning har skett eller inte. Om du avbokar Betty Booth 30 dagar eller mindre före avtalad avhämtnings-/leveransdag, debiteras en avbokningsavgift på 100% av hyresbeloppet, oavsett om betalning har skett eller inte.
  • Vad är Betty Light?
    Betty Light är vårt nya helt digitala fotobås som erbjuder en smidig och lätt design, med en vikt på endast 4 kg. Den är speciellt utformad för att vara perfekt för alla typer av event och tillställningar. Med den inbyggda kameran tar Betty Light högkvalitativa bilder som ni enkelt får tillgång till via en smidig QD-kod på skärmen.
  • Vad kostar det att hyra Betty Light?
    Priset för att hyra Betty Light är 1700 kr. Sedan finns diverse tillägg du kan lägga till för att anpassa din upplevelse helt efter dina egna preferenser, exempelvis längre hyra osv. Alla dessa tillägg kan du se när du bokar.
  • Hur bokar man Betty Light?
    Ni kan boka Betty Light via vår hemsida, gå in på https://www.bettybooth.se/betty-light och klicka på boka nu.
  • Vad innebär "endast digitalt, ingen skrivare"?
    Betty Light är en digital produkt och inkluderar ingen skrivare som vårt vanliga Betty Booth fotobås. Detta innebär att den inte producerar fysiska utskrifter i stunden, utan endast digitalt innehåll. Vill ni få era bilder utskrivna kan ni få detta i efterhand för en avgift på 799 kr.
  • Hur levereras och returneras Betty Light?
    Din Betty Light kommer att levereras till ditt närmaste postombud senast en arbetsdag innan ditt event. Du returnerar sedan fotobåset nästkommande vardag på valfritt serviceombud i samma kartong som det kom.
  • Är frakten gratis för Betty Light?
    Ja! Både frakten och returen ingår i priset när ni bokar Betty Light.
  • Vad menas med egen logga på bilden?
    På bilderna som tas med Betty Light finns det längst ned plats att ha en egen logga eller design. (Se bild för exempel). Ni kan antigen välja en av våra färdiga mallar eller skicka in en egen logga/design.
  • Hur skickar vi loggan till er?
    Har ni valt att lägga till att få er egen logga på era bilder kommer ni efter er bokning att få ett mail med instruktioner för att skicka loggan till oss. Var noga med att följa instruktionerna och skicka loggan snarast möjligt till oss genom att svara på mailet. Ni mailar alltså er logga till oss, eller väljer en utav våra mallar, därefter återkommer vi med en såkallad “mock-up”, där ni ser hur bilden kommer se ut.
  • Vad kostar det att få bilderna utskrivna i efterhand?
    Att få alla era bilder utskrivna och postade till er efter ert event kostar 799 kr och går att lägga till som ett tillägg vid bokning.

Hittar du fortfarande inte svar på din fråga?

Kontakta oss via mail, chatt eller telefon:

Hör av er på mail:

Hyra@BettyBooth.se

Ring på:
08-501 291 08

Telefontid:
Mån - Fre: 10.00 - 18.00
Lördag: 10.00 - 14.00

bottom of page